TABUNG

03 May 2015

[Food Review] Viv's Boutique Cafe, TTDI

Assalamualaikum...


[Food Review]
Viv's Boutique Cafe,
Jalan Wan Kadir 1, TTDI


Kekadang mencari kedai makan yang memenuhi selera kita agak susah berbanding mencari cinta.Eh? Ada kena mengena ke? Hahaha. Tapi, nak cari restoran berdekatan menjadi lebih mudah dengan adanya aplikasi Open Snap. Pernah dengar pasal Open Snap tak? Kalau korang mengalami masalah yang sama macam fana, boleh la install aplikasi tu kat Google PlayStore untuk pengguna Android. Jap lagi fana sambung lagi pasal aplikasi tu, sekarang marilah kita menjamu selera. Hewhewhew.

Viv's Boutique Cafe yang terletak di Jalan Wan Kadir 1, Taman Tun Dr. Ismail ni merupakan salah satu restoran yang nampak mewah namun menyajikan menu yang sangat istimewa dan begitu dekat dengan masyakarat di Malaysia. Menu yang disedikan merupakan menu-menu yang boleh kata sesuai untuk pelbagai kaum di Malaysia ni. Berkonsepkan Asian Fusion, kesemua makanan yang disediakan mempunyai ciri-ciri campuran antara masakan Melayu, India, Cina dan sedikit style daripada Jepun. Menurut pengusaha restoran Viv's Boutique Cafe, chef-chef yang ditugaskan memasak di restoran ini mempunyai pelbagai latar belakang dalam bidang masakan dan salah satunya pernah memasak menu-menu masakan Jepun.


--------------------------
Bento Set (RM 18.90)
---------------------------
Nasi goreng dan ayam yang dimasak bersama sos istimewa, Japanese garlic, vege tempura, buah-buahan segar, salad campur, dihidang bersama sos teriyaki dan papadom. 

Rate : (5/5)



---------------------------------------------
Tapas Prawn Balloon (RM 18.50)
----------------------------------------------
Udang yang di'grilled' dihidang bersama sos ala-ala bolognaise campuran sayur lobak dan lada benggala. Tidak lengkap dengan itu, dihidangkan sekali papadom serta limau nipis yang menaikkan lagi rasa.

Rate : (4/5)


---------------------------------------------
Chef Salad Platter (RM 14.90)
---------------------------------------
Salad Mesclun bersama minyak zaiton, tomato ceri, bawang, lada benggala, sedikit aioli dan sitrus mangga sebagai dressing.

Rate : (4/5)



--------------------------------------------------------
Slow Braised BBQ Short Ribs (RM 38.00)
-------------------------------------------------
Short ribs yang terbaik dipilih chef diperap dengan sos BBQ dan ramuan rahsia selama 12 jam dihidang bersama sayuran seperti asparagus, tomato ceri dan kentang putar.

Rate : (5/5)

-----------------------------------------------------
Mango Injection Salmon (RM 35.00)
--------------------------------------------
Salmon grilled yang diberikan kelainan dengan dihidangkan bersama sos mangga, puri labu serta kentang putar. Rasa salmon tu masih kekal dan mempunyai rasa yang unik.

Rate : (5/5)


----------------------------------------
Mushroom Soup (RM 15.80)
-----------------------------------
Campuran cendawan antaranya shitake, oister, buno shimeji dan cndawan butang dan dihidangkan bersama garlic bread. Sangat menepati citarasa penggemar mushroom soup.

Rate : (4/5)



--------------------------------------------
Chocolate Aquarium (RM 17.90)
--------------------------------------
Chocolate fudge dihidangkan bersama aiskrim vanilla dan love letter stick. Life is too short to live it without chocolate. Memang terbaik dessert ni !

Rate : (5/5)


----------------------
Choco Monster 
--------------------
Chocolate ice-blended yang menghilangkan dahaga, sesuai untuk penggemar coklat. Dilengkapkan dengan whipped cream, memang sedap !

Rate : (5/5)



Percaya atau tidak, pengusaha restoran Viv's Boutique Cafe ni merupakan Melayu? Sempat kami bloggers yang hadir bagi sesi food review bertanyakan beberapa soalan. Jika lihat dari luar restoran, pasti ramai yang beranggapan bahawa restoran ini menghidangkan makanan yang terlalu mahal, makanan tak halal dan kemungkinan ada juga yang berfikir restoran ini bukan untuk Melayu. Lepas fana dan beberapa kawan blogger pergi makan disini, ternyata pendapat tu salah. Makanan yang dihidangkan sangat sesuai dengan tekak kita orang Melayu, so korang boleh la try pergi makan kat sana.






Untuk korang yang gemar mencari restoran-restoran baru untuk makan, boleh la datang ke Viv's Boutique Cafe yang terletak di TTDI ni. Area dia berdekatan dengan Taman Rimba TTDI. Dekat sini fana pasti seratus peratus korang punya keinginan akan dipenuhi dengan makanan yang sedap-sedap belaka. Kebanyakan kedai makan yang fana makan, tak sepuas hati makan dekat sini. Masakan dia memang cukup-cukup rasa, langsung tak ada yang kurang. Nasi goreng pun sedap. Alahai, hebat betul chef Viv's Boutique Cafe ni masak.

Oh ya, fana janji nak cerita pasal Open Snap jugak kan? Open Snap merupakan salah satu aplikasi yang dibina oleh company Open Rice. Sejak fana gemar makan dan meneroka restoran-restoran baru, fana sangat perlukan aplikasi macam ni. Bukan je mudah tapi yang pasti korang mesti tak ada masalah lagi nak fikir makan kat mana lepas ni. Korang bukan je boleh cari restoran berdasarkan senarai kategori makanan, korang jugak boleh cari restoran yang berdekatan dengan korang masa tu.




Download la sekarang !
Google Play Store :





xoxo,
fana

2 comments:

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...