TABUNG

30 November 2014

Christmas Special @ Pak John Steamboat and BBQ, eCurve

Assalamualaikumm..



Semestinya Hari Krismas yang akan datang ni membawa seribu makna buat mereka yang beragama Kristian untuk menyambutnya bersama keluarga. Pasti ramai yang mencari lokasi atau restoran yang sesuai untuk berkumpul beramai-ramai bersama keluarga mahupun kawan-kawan. Jangan risau, Pak John Steamboat cawangan eCurve menyediakan menu istimewa dan ruang yang cukup selesa sempena Hari Krismas yang bakal tiba.

Baru-baru ni, fana serta beberapa rakan blogger yang lain dijemput sekali lagi ke restoran Pak John Steamboat and BBQ yang terletak di eCurve bagi memperkenalkan menu-menu istimewa yang bakal menemui pengunjung restoran itu bermula 15 Disember ini. Promosi ini terhad sempena Hari Krismas je tau. Jadi, kalau korang semua nak merasa menu-menu istimewa ni, jomlah berkunjung ke Pak John Steamboat and BBQ sepanjang promosi ini berlangsung okay? 


-----------------------------------
Christmas Buffet Special Menu
------------------------------------------

 Baked Potato with Mince Beef
(Kentang bakar yang dihidangkan bersama daging cincang dan cream)


Garden Herb Potato Salad
(Salad kentang yang klasik dihidangkan bersama herba)


New Zealand Rib Eye With Black Pepper Sauce
(Daging rusuk yang digoreng bersama sos lada hitam, cili benggala, bunga kobis dan cendawan)


Christmas Island
(Pulut nasi yang dilimpahi dengan sos berkrim serta seafood)


Bountiful Hearty Rice
(Nasi goreng bersama pelbagai sayuran dan ayam)


Grilled Slice Chicken With Creamy Spaghetti
(Dada ayam yang dipanggang dengan sempurna dihidangkan bersama spaghetti berkrim)


Ramen Vongole Ole
(Ramen istimewa dan HALAL dimasak bersama lala, sejenis makanan laut)


Seafood Bread Loaf
(Kepingan Baguette dan makanan laut yang disaluti keju)


Grill Sutchi Fillet
(Fillet ikan Sutchi tanpa tulang bersama brown sos)


Black Tangerine Chicken
(Kepak ayam goreng rangup disiram sedikit sos buah nenas)

Bukan menu yang atas ni sahaja, Pak John Steamboat juga tidak lupa menghidangkan perapan daging istimewa buat penggemar makanan grill macam fana. Lebih kurang sebelas jenis perapan yang disediakan sempena Hari Krismas ni tau. Rasa juga berbeza-beza. Jangan lupa rasa semua tau. Fana sempat rasa beberapa je sebab habis dikebas oleh geng-geng blogger yang kuat makan tu. Hehehe.


------------------------
Christmas Hot Plate
----------------------------
Coffee Beef, Tangerine Beef, Black Pepper Beef, Sweet Soya Beef, Coffee Chicken, Tangerine Chicken, Black Pepper Chicken, Ginger Chicken, Sweet Soya Chicken, Lemongrass Chicken and Spicy Fish Fillet.




------------------------
Christmas Hot Pot
----------------------------
Yeayyy, tadi fana dah cerita kan menu-menu buffet, sekarang masa untuk steamboat! Banyak pilihan makanan yang disediakan. Ni antara menu yang ada. Sup istimewa sempena Hari Krismas pula merupakan Creamy Butter Broth. Rasa dia macam sup cendawan sikit, ala-ala kuah carbonara pon ada. Sedap!




Bagi fana, Tomyam sup lebih kaw. Sebab tomyam sesuai untuk seafood memandangkan menu steamboat kebanyakannya seafood. Tambahan pula, sup tomyam tak cepat muak. Kebanyakan orang lebih sukakan tomyam berbanding sup lain. Creamy Butter Broth pun not bad cuma ada sesetengah lauk yang tak sesuai nak masukkan dalam sup tu sebab dia terlalu berkrim.

Rakan-rakan blogger yang hadir

Fana pun tengah tunggu apa komen-komen kawan-kawan blogger fana yang lain ni mengenai Menu Hari Krismas ni. Tak sabar nak tunggu diorang update blog. Masing-masing ni wanita berjaya, jadi faham-faham sikitlah kalau entri siap lambat. Hihihi. 


Kak Asyik, fana, Mek Onie, Hannah, Maria
Memandangkan fana dan rakan-rakan blogger lain dah rasa, sekarang fana nak ajak korang ramai-ramai datang eCurve lepastu pergi ke Level G dan cari restoran Pak John yang tema dia warna merah ni. Betul-betul sebelah eskalator dari parking area. Jangan risau, makanan yang disediakan semuanya Halal belaka. Apa yang bestnya, staff-staff dia semua ramah-ramah. Kalau korang datang sana, jangan lupa makan banyak-banyak sebab kat sana semuanya korang boleh makan. Konsep dia pun "All You Can Eat".

Sempena Hari Krismas, bermula 15 Disember 2014 Pak John Steamboat and BBQ akan hidangkan menu-menu yang menarik ni. Setiap seorang akan dicas dengan harga RM46++ sahaja. Jangan lupa makan samppai kenyang. Apa menu 'highly recommended'? Okay, fana cadangkan korang untuk rasa Black Tangerine Chicken dan New Zealand Rib Eye Black Pepper. Try tau! 




-Special thanks to http://halimbrothers.com/-
#Hai Blogger!

xoxo,
fana

3 comments:

  1. ya Allah fana. semua nampak sedap sedap belaka...nyum nyumm :-)

    ReplyDelete
  2. sedapnyaaaa. done follow sini :)) owner cantik
    http://jgntension.blogspot.com/

    ReplyDelete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...