TABUNG

02 June 2017

SGshop "Jom Shopping!" Contest

Assalamualaikum...



Hai semua. Salam 7 Ramadhan. :)

Baru-baru ni fana terpilih sebagai salah seorang pemenang untuk contest SGshop yang diadakan oleh rakan blogger yang fana kagumi iaitu Ayue Idris. Fana nak ucapkan terima kasih banyak-banyak dekat Kak Ayue dan SGshop sebab bagi fana RM200 shopping kredit. Macam-macam fana beli tau dekat SGshop. Baru je tadi successfully submit orders. Tak sabar nak tunggu barang sampai dekat rumah. 

Jadi, kali ni Kak Ayue ada anjurkan contest yang lebih meriah lagi dengan hadiah yang meriah jugak. Wajiblah fana join. Mana tahu rezeki fana, dapat la shopping lebih banyak lagi dekat SGshop kan? Hehehe. Best sangat tau shopping dekat SGshop sebab barang-barang semua harga murah gila lepastu apa je barang yang tak ada. Sampai jadi rambang mata dibuatnya. 


Banner Contest : "Jom Shopping!" Contest


Untuk fana dinobatkan sebagai calon-calon pemenang, fana wajib menjawab dua soalan yang diberikan oleh penganjur contest. Okay, sis cuba ye. Please pilih fana sebagai pemenang. Hahaha. Takpe, kalau bukan rezeki fana pun takpe, fana redha. Bulan puasa ni kita kena sentiasa redha dengan apa jua rezeki kita. Barulah ibadah kita menjadi lebih berkat. Gituuuuu. Sebelum tu fana nak berpantun dulu la sebagai pembuka kata sebelum jawab soalan.


Hari Raya bakal menjelma,
Pening memikir perihal baju raya,
Bilang pada hati mengapa berduka,
Di SGshop semuanya ada ! Ewahhhhhh!!


Hehehe. Okay-okay, kembali semula kepada part yang lebih penting. Ni merupakan cara penyertaan bagi contest ni. Untuk korang yang mempunyai blog, boleh la join sekali. :)



Cara penyertaan :

1) Buat satu entry bertajuk : SGshop “Jom Shopping!” Contest
2) Pastikan banner contest ada di dalam entry contest anda
3) Jawab 2 soalan berikut:



Q1: Apakah servis yang SGshop tawarkan?

A1 : SGshop merupakan laman web e-commerce yang menjadi agent ataupun orang tengah untuk Taobao.com bagi memudahkan pembelian terutamanya untuk pelanggan daripada Malaysia. Terdapat pelbagai rangkaian barangan yang dijual di SGshop dan boleh dicari melalui kategori yang disediakan. SGshop menawarkan servis terbaik buat para pengguna website untuk membeli barangan yang berkualiti dengan harga yang sangat berpatutan. Bagi memudahkan pengguna untuk membuat proses pembayaran, SGshop telah bekerjasama dengan beberapa company untuk memberikan kepelbagaian dari segi payment method antaranya Molpay, Online Banking, Paypal, Visa/Master Card, FPX dan banyak lagi. Selain itu, servis logistik sebanyak empat pilihan turut disediakan untuk pengguna yang ingin mendapatkan servis yang cepat ataupun lebih murah kerana produk-produk adalah direct ship daripada China. Antara pilihan yang ditawarkan ialah Sea Shipment, Express Air, Economy Air, dan Special Air. Rates untuk setiap pilihan shipping services turut disertakan semasa proses checkout. Servis yang diberikan melalui website SGshop juga merupakan antara yang terbaik kerana kemudahan sistem navigasi yang ditawarkan sangat memudahkan pengguna untuk mencari produk yang mereka inginkan.


Q2: Senaraikan 3 item yang anda mahu beli di platform SGshop Malaysia (Letakkan sekali gambar dan link item) dan berikan sebab kenapa anda nak beli item tersebut.

A2 : Tiga item yang saya ingin beli di SGshop ialah :

Pertama : Cake Decorating Tools (Link : http://bit.ly/2skCIZ1) Fana merupakan seorang penjual kek dan desserts dan pastinya fana memang obses dengan apa saja baking tools macam baker yang lain juga. Baru-baru ni fana ternampak SGshop punya decorating tools set lepastu harga dia pun murahnyaaaa. Fana dah add sebagai 'WishList' dalam website SGshop. Hopefully, fana dapat jugak beli set ni walaupun agak lambat but this is a must have !





Kedua : Baking DIY Tool Sets - Nozel (Link : http://bit.ly/2rr8V0M) Set nozel ni pun merupakan salah satu wishlist dalam SGshop akaun fana sebab fana memang pengumpul nozel-nozel untuk memudahkan fana decorate wedding cake, cupcakes yang customer tempah di fanabakes. Set ni merupakan sesuatu yang paling fana nak sangat !! I need this. OMG !! Kalau fana dapat shopping kredit daripada SGshop untuk contest ni, ini adalah benda WAJIB fana add to cart ! :D




Ketiga : Jingdhezhen Guci Tableware Set (Link : http://bit.ly/2svQiIa) Set pinggan mangkuk ni cantik sangat! Fana nak sangat set ni sebab apa tau, susah sangat nak dapat dekat kedai-kedai tableware dekat Malaysia ni. Sesuai la untuk hidangkan dekat tetamu kan. Simptom orang dah kawen ni memang macam ni. Pantang nampak set pinggan mangkuk semua nak. Hehehe






Yeayyyy, so dah habis dah misi menjawab soalan dan senarai wishlist. Memang hari-hari fana sign in SGshop tau tengok barang-barang lepastu mula la penuh Wishlist punya tab tu dengan barang-barang yang fana craving nak beli. Hehehe. Korang yang mana tak pernah beli dekat SGshop tu pergi la bukak website diorang. Korang mesti rasa macam nak beli semuaaaaaaa !

Fana harap sangat shopping kredit ni nanti jadi milik fana, nak shopping lagi. Hehehe. Korang doakan la fana tau. InshaAllah, kalau ada rezeki ada la kan. Anyway, terima kasih Kak Ayue dan SGshop sebab buat contest ni. Fana memang eksaited sangat nak join tau. Support Kak Ayue ! Hehehehe. Okaylah, jam pun dah pukul 3 petang. Dah boleh kot masuk dapur buat apa yang patut. Kejap lagi dah nak berbuka puasa dah. Selamat berbuka korangggg !


#AyueIdrisXSGshopMalaysia
#AyueIdrisXSGshopMalaysia
#AyueIdrisXSGshopMalaysia



xoxo,
fana

2 comments:

  1. Lawa set pinggan mangkuk tuu.. Good luck sis.

    Shad
    https://akuvsdiashadhira.blogspot.my/2017/06/sgshop-jom-shopping-contest.html

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...