TABUNG

06 November 2018

Dutch Lady Breakfast Challenge


Assalamualaikum..


Fana merupakan orang yang sangat mementingkan sarapan pagi. Andai kata tak sempat untuk sarapan yang agak berat, fana akan pilih untuk minum segelas atau sekotak susu untuk bagi tenaga seharian.

Kali ni fana berpeluang untuk sertai contest daripada Dutch Lady iaitu Dutch Lady Breakfast Challenge. Kalau korang nak tahu, contest ni berlangsung daripada 8 Oktober sehingga 11 November 2018. Untuk memenuhi syarat contest, fana diperlukan untuk memuatnaik gambar menu sarapan pagi bersama susu Dutch Lady Pure Farm selama lima hari berturut-turut. Penyertaan fana agak lambat, tarikh contest pun dah nak tutup. Nasib baik sempat.

Jom fana kongsi dengan korang kebaikan susu Dutch Lady Pure Farm. Sebagai susu No.1 di Malaysia, Dutch Lady PureFarm penuh dengan khasiat. Minum segelas susu dapat membekalkan badan kita dengan nutrien penting, seperti:

• Protein membantu membina dan memperbaiki tisu6 supaya badan kita berfungsi dengan baik

• Kalsium merupakan kunci tumbesaran dan perkembangan tulang dan gigi yang kuat untuk kanak-kanak, dan membantu orang dewasa mengekalkan jisim tulang yang sihat untuk gaya hidup yang aktif

• Vitamin A membolehkan mata kita berfungsi dengan baik6 dan membantu kita kekal fokus, sama ada di sekolah dan di tempat kerja

• Vitamin B2 menyokong pelepasan tenaga daripada karbohidrat, lemak dan protein

• Vitamin D membantu penyerapan dan penggunaan kalsium dan fosforus.

Percaya tak, dengan meminum segelas susu Dutch Lady Pure Farm sahaja, korang dah dapat 50% khasiat protein yang diperlukan oleh tubuh badan kita. Jom fana tunjukkan dekat korang menu yang telah fana sediakan sepanjang lima hari berturut-turut.


DAY 1
Dutch Lady Breakfast Box
(Bihun Goreng + Dutch Lady Pure Farm



DAY 2
Biskut + Dutch Lady Pure Farm



DAY 3
Bijirin nestum + Dutch Lady Pure Farm



DAY 4
Bijirin + Dutch Lady Pure Farm



DAY 5
Kuih Bahulu + Dutch Lady Strawberry



Korang suka sarapan apa? Tak kisah korang suka sarapan yang berat atau ringan tapi penting untuk ambik segelas susu Dutch Lady Pure Farm setiap pagi tau. Ramai yang ingat bahawa susu ni cuma berikan kalsium je kepada tubuh badan. Susu juga sebenarnya membekelkan nutrien penting kepada tubuh badan kita seperti protein.

Untuk korang yang suka sarapan, jom la join fana sertai contest ni. Senang je, cuma upload gambar menu sarapan pagi korang di laman sosial sebelum 11 November 2018. Untuk maklumat lanjut, korang boleh layari www.facebook.com/spread.the.goodness.of.milk atau www.dutchlady.com.my



"Mulakan hari anda dengan susu Dutch Lady Pure Farm"

#strongstart #dutchladybreakfastchallenge


xoxo,
fana

2 comments:

  1. "www.nonwovenbagmalaysia.com.my/ www.magspremiums.com
    MAGS PREMIUM GIFTS SDN BHD We specialize in premium and corporate gifts printing (cenderamata korporat) , Welcome to custom made your own design on the gifts. Example: non woven bags, tshirt, lanyard, keychain, etc..."

    ReplyDelete
  2. artikel yang baguis
    Website saya : NAGAQQ

    ReplyDelete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...