TABUNG

19 January 2011

:: Selamat Tinggal Abyy..::

 18 Januari 2011

Aby..
Dilahirkan pada pukul 10.00 pagi tanggal 13 Disember 2010..
Memiliki t0mpok warna seiras ibumu..
Kau antara yang paling kecil antara saudaramu yang lain..
Kau juga satu-satunya yang mempunyai ekor yang k0ntot..
Tam2 dan gem0k masing-masing mempunyai ek0r yang panjang seperti ibumu..
Sungguh..kau antara yang teristimewa..!

Aby..
Kau tahu x kau antara yang paling lincah antara mereka..
Waktu kecik kau mesti akan cuba panjat kotak..
Walaupun kau jalan masih lagi terhuyung-hayang..
Tapi kau kuat..kau cuba semua benda baru..
Kuatnya semangat kau Aby..!

Aby..
Aku xtahu nape antara mereka yang lain aku lebih memilih untuk bermain dengan kau..
Aku sentiase ingin pegang kau dari mereka yang lain..
Bagi aku kau yang paling c0mel..
Yang paling nakal..
Sebab tu aku suke sangat pegang kau..
Bergurau dengan kau..!

Aby..
Sekarang kau da besar..
Kau jalan pun dah xterhuyung-hayang macam orang mabuk lagi..
Kau makin nakal..
Aku senang sangat tengok keletah kau..
Ada ketika kau melompat-lompat..
Kau selalu bergaduh dgn Tam2..
Korang selalu ketepikan Gem0k sebab die jantan kn?

Aby..
Kau tahu x aku xcukup tidur?
Kau tahu x kuku kau sangat tajam?
Setiap pagi kau mesti akan panjat ke atas katil aku..
Kau akan gigit tangan aku..kaki aku..
Kau nak ajak aku main dengan kau ek?
Tapi aku mesti akan turunkan kau dari katil aku..
Jahatkn aku?


Aby..
Semalam kau naik lagi atas katil aku..
Kau bergurau seorang diri..
Aku pergi mandi..
Bila aku masuk je bilik aku tengok atas katil aku ade sel0nggok najis..
Kau punye kn?
Aku xmarah kau..
Aku terus ambil penyapu dan buang najis kau..
Najis kau keras..
Ape kau makan?


Aby..
Kau tahu x betape terkejutnya aku bila tengok Novel Lagenda Budak Setan yang aku pinjam rosak?
Kau tahu x tu buku orang?
Kenapa kau gigit buku tu?
Hilang separuh kulit buku tu..
Kau lapar ke?
Xcukup ke susu ibu kau?


Aby..
Petang tu aku tengok kau lebih banyak mendiamkan diri..
Kau da xmelompat lagi..
Kau da xnak bergurau dengan Tam2 lagi..
Kau cume perhatikan mereka bermain je..
Kau sakit ke?
Kau tidur je..
Mase aku tengok kau tidur entah macam mne ak pn tertidur..
Tidurlah Aby..!

Aby
Pukul 5 petang aku terjage dari tidur..
Aku tengok kau da kaku..
Abah datang angkat kau..
Badan kau da sejuk!
Kau da xbernafas!
Aby..kau da mati ke????????

Aby..
Kau tahu x ibu kau xtahu kau da mati?
Banyak kali die datang panggil kau..
Tapi kau xmenyahut pn..
Memang la..r0h kau kn da pegi..
Ibu kau datang jilat kau berkali-kali..
Ibu kau mesti sedih jugak kn?
Ke ibu kau memang xtahu yang kau da xde??

Aby..
Malam tadi aku da sempurnakan tugas aku..
Aku xsanggup tengok tubuh kau yang kaku..
Tapi aku nak tanam kau sendiri..
Aku tahu ni je penghormatan aku buat kau untuk kali terakhir..
Aku doakan kau bersemadi dengan tenang..
Doakan kebahagiaan aku taw..
Terima kasih sebab kau hadir dalam hidup aku..
Walaupun cume sebulan 6 hari.,
Aku sayang sangat kat kau..





~PENGKEBUMIAN ABY~


==>>(Aku taip sambil nangis..aku rindu Aby..)

2 comments:

  1. aq pon cdey au...cian kt anak sdare aq tu..xper la..dah ajal dye..

    ReplyDelete
  2. huhu...
    jgn lupe bacekn yasin tuk anak sedare ko 2..

    ReplyDelete

Dunia ini terlalu indah. Hargailah selagi masih bernafas. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...