TABUNG

21 September 2011

:: Doa Untuk Eqin ::

Assalamualaikum..

Ni entry kedua aku untuk hari rabu ni.. Kelas pon tamat awal hari ni. So, aku ade banyak masa untuk up entry ni. Tadi aku da post WORDLESS WEDNESDAY . So, ni akan jadi entry aku yang kedua untuk hari rabu.


Untuk korang yang dah tahu pasal adik aku masuk wad tu, aku mintak korang tolong la sama-sama doakan supaya dia cepat sembuh k. Sejak admitted kat wad since Rabu lepas, hari ni da masuk hari yang ke-7 dia kat hospital. Seminggu da kott. Jiran-jiran satu wad pon da makin beransur balik rumah. Dia je yang tinggal kat hospital tu.





Kalau korang nak pegi melawat, dia sekarang dekat General Hospital / Hospital Kuala Lumpur. Hari-hari mendermakn darah dekat situ. Tiga kali sehari akan dicucuk jarum untuk ambil darah, masuk air. Sekse kott. So, setiap kali lepas solat aku mesti akan doakan kau cepat sembuh beb.




Oh! Aku rase korang belum tahu aku cerita pasal sape ni kan? EQIN ni merupakan adik aku. Satu-satunya adik perempuan aku. Kitorang memang agak rapat. Macam-macam benda kitorang kongsi. e.g: baju, kasut, seluar, tudung, shawl, etc.



Sebab dia diamasukkan ke hospital mula-mula suspek denggi. Sampai sekarang kitorang belum tahu peyakit dia. Mak aku pulak ade buat sup ketam kat dia. Orang cakap sup ketam leh sembuhkan denggi. maksudnya boleh menaikkan balik darah. Lebih kurang macam tu la kot.








Demam dia memang dah lama sangat. Orang lain cuma demam seminggu je, tak pon 3 hari. Tapi dia demam sejak bulan puasa. Sampai berapa hari tinggal puasa. Sekarang dah tak demam dah kot. Cuma ade thyrod ke ape kat leher tu. Nak kena sembuhkan tu pulak. Haish! Dugaan. Tapi kan beb, Allah bagi kau sakit sebab dia nak hapuskan dosa kecil kau tu. Alhamdulillah. Untung la ada dosa yang bakal dihapuskan. InsyaAllah. ;))




Kawan-kawan eqin yang kat sekolah, cikgu-cikgu tolong la doakan eqin supaya dia cepat sembuh. Boleh pergi sekolah macam biasa. Boleh amik exam, final exam kn? Lagipon raya haji da nak dekat ni, nanti nak makan macam-macam kn?


Untuk Usna Yusman, Izzatie Marzuki yang cakap Eqin demam sebab rindu I tuuu.. Nakal ye kamu berdua. Mungkin rindu tu salah satu faktor jugak kot. Huhuhu

SEMOGA NURUL ASYIQIN BT CHEK SAAT AKAN SIHAT SEPERTI SEDIA KALA DAN DAPAT KELUAR WAD SECAPAT MUNGKIN. RAMAI-RAMAI KITA DOAKAN YE ! ;))

5 comments:

  1. brinkka2011 says: Love your post . Really

    ReplyDelete
  2. brinkka2011 says: Ive been meaning to read this and just never received a chance. Its an issue that Im really interested in, I just started reading and Im glad I did. Youre a good blogger, 1 of the best that Ive seen. This blog absolutely has some data on subject that I just wasnt aware of. Thanks for bringing this stuff to light.

    ReplyDelete
  3. I would like to thankyou for such an enlightening post. I dont by and large reply on blogs as I wish to lurk and read. However your style of literature is uncomplicated to understand, I love the fact that it is clear and to the point. I will make sure that I mail your blog to my acquaintances as I am certain they will not only like reading your post but also find it extremely instructive.
    Vimax

    ReplyDelete
  4. hope adik fana cepat sembuh. be ware same. skrang sdang berleluasa virus kencing tikus,

    ReplyDelete
  5. @gigiariema :
    Thank you sebab doakan. Alhamdulillah sekarang dah sembuh cuma kena buat rawatan susulan je.. :)

    ReplyDelete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...