TABUNG

01 January 2013

: Preview 2012 :

Assalamualaikum..


11.55 pm. Masa aku taip ni masih di tahun 2012.

2012. Sekelip mata kau datang, sekelip mata jugak kau pergi. Phewww! Mengeluh panjang bukan kerana apa. Tapi, kerana aku rasa kau telah banyak memberkan aku pengalaman. Ya, sangat banyak!

Orang dulu-dulu kata pengalaman itu mendewasakan. Hohoho. Sesungguhnya aku telah dewasa. 2012 aku berusia duapulohsatu tahun. Maka, pada tahun 2013 aku akan melangkau umur berapa? Kejap, nak ambik kalkulator saintifik dekat rak buku tu. -.-

Tak boleh terima kenyataan letteewww! Hahaha.

So, permulaan 2012 nampaknya macam biasa je. Januari aku sibok dengan final exam untuk semester satu. Dan aku masuk balik Mac. Semester dua bermula dan aku masih sebagai seorang pelajar. Tempuhi dugaan yang banyak sebagai pelajar. Dan yang paling bahagia ialah bila keluarga dan M.I.P masih disisi. :)


Teman gadoh dan sayang. :)

Terima kasih sentiasa disisi sepanjang enam tahun. :)

Benda yang aku idamkan kini jadi milik aku pada tahun 2012 jugak! Kamera Merah. Taraaaaa. :)

Kamera Merah kesayangan.
Dan yang paling best jugak untuk tahun 2012 ialah bila keluarga aku menerima ahli baru. Yeayyy! Akak aku diijabkabulkan pada Mac 2012.

Selepas selesai diijabkabulkan.

Kakak sulung aku yang kini sedang mengandungkan anak sulungnya. 

Sewaktu kenduri perkahwinan kakak sulung aku.

Antara kisah suka, gelak, ketawa. Kisah sedih dan pahit itu pasti ada. Tokwan meninggal pada tahun 2012. Semoga arwah Tokwan ditempatkan dalam kalangan mereka yang soleh. Aminnn. Rindu Tokwan. T.T

Selain itu, aku juga secara rasmi telah menjadi 'janda' pada tahun 2012. Setiap pertemuan pasti ada perpisahan. Mungkin tiada jodoh atau mungkin tiada rezeki. Sampai situ saja hubungan aku dan M.I.P. Terima kasih kerana sudi susah senang bersama, sudi sayangkan diri ini sepenuh hati, sudi hantar makanan tengah malam, sudi belikan durian bila mengidam, sudi hulurkan bantuan bila diperlukan dan sudi kemana-mana bersama. Terima kasih. :)

Annyversary terakhir. 

Alhamdulillah, dalam kegembiraan dan kesedihan, terselit kejayaan. Alhamdulillah. Terima kasih Mak dan Abah yang tak putus-putus doakan kejayaan anakmu ini. Akhirnya berjaya dapat dekan untuk semester dua. :)
Majlis Anugerah Dekan

Dan, pengalaman paling berharga untuk 2012 bilamana aku sebagai bekas pelajar tingkatan enam di SMK Sri Pantai telah dijemput kembali ke situ untuk memberikan semangat dan dorongan buat adik-adik tingkatan enam yang bakal menduduki STPM tahun 2012. Aku dan kawan-kawan yang lain iaitu Hakim, APrizal, Suppi, Nabilah, Ain dan ramai lagi telah hadir untuk adakan sedikit program untuk buka mata diorang tentang apa yang menarik di tingkatan enam. 

Semasa Forum.
Bersama pelajar-pelajar terbaik STPM

Dan, dihujung tahun 2012 aku terasa sangat puas walaupun ada sesuatu yang hilang, tetapi aku tetap bahagia dengan adanya insan-insan sekeliling yang sentiasa bagi semangat dan dorongan. Terima kasih Mak sebab selalu bagi nasihat dan panduan, terima kasih Abah sebab selalu berkongsi rezeki, terima kasih kakak-kakak dan adik-adik yang sentiasa bikin hati ni terisi, terima kasih para housemate sebab sentiasa ada bila gembira dan sedih dan terima kasih SJ kerana sudi membantu diri ini untuk bangkit semula. :)

Untuk itu, selamat tinggal 2012 dan selamat datang 2013. Harap 2013 memberikan aku lebih sinar kebahagiaan dan kejayaan. InsyaAllah.


nfcs

No comments:

Post a Comment

Dunia ini terlalu indah. Hargailah selagi masih bernafas. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...