TABUNG

15 June 2011

:: Bangunan Bergegar!!!!! ::

Assalamualaikum..

Astaghfirullahalazimmmm...
Hari ni aku dapat pengalaman yang gile menakutkan. Nasib baik kepala hotak aku ni masih waras dan berada di tahap kewarasan yang paling maksima. Ya Allah, aku bersyukur sebab aku masih lagi bernyawa. *haish ape aku merepek nih! Aku nak mule cerite ni. Korang dengar dan cube bayangkan ok! Pukul 11 pagi tadi, aku kt office macam biase buat kerja yang xkan pernah habis tu. Tetibe kerusi aku bergoyang-goyang. Ke depan ke belakang. Lebih kurang macam tu la. Boleh bayangkn x? haha. 

Aku pun tengok la kat  Eka. *officemate aku Aku ingatkan die yang gegarkan meja aku. Tapi aku tengok die rileks je buat kerja macam biase. Then keadaan jadi panik bile budak2 department sebelah menjerit-jerit. Aku pun hape lagi. Turut panik tahap beruk nak terberanak la. Time2 tu la kepala lutut aku ni nak shaky2. Hahaha. 

Aku dengan perasaan cuak tahap dewa terus angkat handbeg, handphone, etc. Konon nak selamatkan harta benda la. Diri sendiri pun belum tentu dapat diselamatkan lagi. Yela, aku di TINGKAT 15 kott ! Entah sempat ke x nak sampai bawah dengan selamat. Boleh dikatakan semua warga MBPJ pun turun berkumpul kat bawah. Tapi tak de maknenye pakcik dan makcik oi ! Korang duduk kat bawah bangunan tu. buatnye bangunan tu runtuh sempat ke nak bawak perut tu lari laju2 selamatkan diri ? Kompem tak punye. 

Tapi nak difikirkan logik memang takkan runtuh pun bangunan tu. Gegaran nun jauh disana. Kat Sumatera Utara nun. Kite ni kena tempias gelombangnye je. Aku rase ade faktor-faktor yang membuatkan Menara MBPJ bergoyang. 

  • Pertama, haruslah disebabkan bangunannye yang tak stabil ! Bentuk bangunan die kecik kat bawah dan besar kat atas. Korang bayangkan benda kecik nk tampung yang besar kat atas tu. Kompem tak larat punye. Graviti tak stabil. Mane xgoyang. Menara Amcorp Mall xgoyang pun. Tengok la bentuk fizikalnye yang stabil. Kelebaran bawah dan atas bangunan same!
Menara MBPJ
  • Kedua, sebab bangunan ni tinggi kott. 22 tingkat kot kalau aku tak silap la. Bila bangunan ni tinggi, tak stabil, tu yang die goyang tu. Haish! Korang paham tak? Setuju tak dengan pendapat aku ni? 
Jadi, dalam 3 jam jugak la kitorang ta boleh naik atau masuk dalam bangunan. Tunggu bomba cek dan pastikan semua selamat dulu. So, aku pegi melantak kat Ukhwah dulu. *tak habis makan pon!   Makan tengah hari siap2. Abis makan aku singgah kedai mamak depan tu beli majalah favourite aku. Hahaha. REMAJA ! Tension pulak aku tengok Kilafairy jadi cover majalah REMAJA edisi 15jun 2011 ! Bibir die paling menonjol. Menyampah aku. Hakktuuuiiih! Tapi aku beli jugak sebab ade AWAL ASHAARI, SHARNAAZ dan NAZIM. Sorry to say Killafairy *ntah pe kejadah ntah name die lantak la , kau memang suntik bibir kau kn? Langsung tak asli ok. Kalau mak kau suntik kau mesti suntik jugak kn? kn? kn? Asal ek? Kau tak hot ke mase sekolah dulu? Oppss! Celuparnye mulut kau fana. Ok, berbalik pada tadi, aku cakap aku beli bukan sebab beliau tu, aku beli sebab ade 3 jejaka 2. Pheewwwwit! Lagipun memang every month ! Eh, 2kali sebulan. Heee 


Maaf, gambar blur sikit..



Korang yang belum beli, silalah beli. Banyak topik HOT kot. 

Blog yang terpilih untuk ruangan BUTIK ONLINE ialah Butik Dressupgurlz 

Blog yang terpilih untuk ruangan BLOGSPOT pulak ialah www.syedgraphix.com

Dan blog yang comel, full with DIY, kreatif dan unexpectable iaitu BLOG JELLY BEAN

Ok, sampai sini je aku share dengan korang. Pengalaman ngeri dan bersejarah dalam hidup aku. Kalau suke entry aku yg ngeri ni, SILALAH RAJINKAN DIRI TEKAN LIKE KAT ATAS TU ! ;))

" Pengalaman merupakan kunci masa hadapan"

Lot's of Chocolate, 
Miss Muralysm

3 comments:

  1. phewww ! takot jugak an kalu bangunan bergegar.. huhu. seb bek la tak jd pape.. oh btw, kelakar la tang Ana komen sal kilafairy tuh ! ahhahaha takleh tahan gelak da ni. :D

    ReplyDelete
  2. @ mia.azlin : Betol..takott sgt..bergoyang2..macam xcaye pun ade..

    Kilafairy tuh! haktuihhh! nyampah gile! hahaha

    ReplyDelete
  3. pergh..ngutuk artis..mengalahkan edisi terjah la..

    ReplyDelete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...