TABUNG

13 August 2014

Malam Pratonton "Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa"

Assalamualaikummm..




Baru-baru ni fana berkesempatan untuk sertai malam pratonton filem terbaru arahan sutradara Hashim Rejab iaitu "Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa". Filem ini bergenre Komedi Seram. Terima kasih kepada Top Blogger www.broframestone.com sebab bagi fana dua pass untuk menonton filem kelakar gila ni.

Fana bersama Julia Ziegler

Filem ini merupakan filem terbitan Mangkin Prestij. Malam pratonton diadakan di Cathay Cineplex, eCurve Mutiara Damansara. Ramai rakan artis yang hadir untuk berikan sokongan. Antara yang hadir Yana Samsudin, Julia Ziegler, Idlan Raja Lawak (Abang Kasim), Musal Rahman, Azhan Rani, Adik Ryqarl dan ramai lagi.

Dari kiri, Jane Lim (Isteri David Teo), Acey, Abam dan Fad

Filem ini mengetengahkan bakat Kumpulan Bocey yang terdiri daripada Abam, Acey dan Fad. Memang tidak silap percaturan pengarah, mereka menjayakan watak masing-masing dengan sangat berkesan. Nak terkeluar isi perut fana ketawa sepanjang filem itu ditayangkan. Selain daripada Kumpulan Bocey, Yassin SYJ, Epi Kodiang juga antara watak utama yang dipertaruhkan.


Sinopsis

Filem ini mengisahkan mengenai tiga orang sahabat baik yang tinggal serumah iaitu Remy, Akhirrudin dan Rudy. Masing-masing mempunyai kerjaya yang berbeza. Remy merupakan seorang tukang kasut yang mencari rezeki di kaki lima, Akhirrudin pula merupakan pekerja di salah sebuah stesen minyak manakala Rudy pula merupakan seorang pelakon pembantu yang sering diberikan watak sebagai hantu.

Kehidupan mereka di ibu kota sama seperti kita juga. Awal bulan masyuk aje, makan pizza la ape la. Tengah bulan makan maggie aje, hujung bulan langsung tak de benda nak makan. Bancuh kopi pun tak letak gula gara-gara gula habis. Nasib la si Akhirrudin ni jenis yang agak ada duit berbanding kawan-kawan dia yang lain. Jadi, asik kena hulur duit je walaupun tak rela. Hahaha.

Mereka hidup menyewa di sebuah rumah. Tuan rumah tersebut, Pakcik Osman (Yassin SYJ) dah macam hantu jugak fana tengok. Sebab setiap kali dia bagi salam kat luar umah, bukak pintu tengok takde depan pintu tapi dah ada dalam rumah. Magic betul Pakcik Osman ni. Disebabkan kekangan kewangan, mereka terpaksa berhutang tiga bulan duit sewa rumah dengan Pakcik Osman.

Kehidupan mereka menjadi lebih terganggu apabila munculnya anak saudara Pakcik Osman yang ingin menyewa di rumah tersebut iaitu Saipul (Epi Kodiang). Saipul ni datang ke Kuala Lumpur sebab nak sertai lumba haram yang katanya dah lama dia join dekat group fesbuk tu. Akhirnya tercapai cita-cita dia nak berlumba dengan pelumba haram kegemaran dia. Malam tu kemenangan berpihak kepada Saipul dan berjaya bawa pulang RM10,000.

Nak dijadikan cerita, malam tu lepas balik dari lumba haram, berkejaran dalam rumah la si Saipul dengan si Rudy sebab terkejut dengan pakaian dan mekap dia yang macam pocong tu. Baru la balik berlakon jadi hantu la katakan. Tak semena-mena dilanggar dek kereta Remy dan Akhirrudin yang baru balik. Maka, 'meninggal' la Saipul dekat situ.

Apa yang diorang buat dengan mayat Saipul ye? Apa pulak jadi dengan duit RM10,000 tu? Apa diorang nak jawab dengan Pakcik Osman? Haaaa, panjang betul sinopsis fana buat. Tapi, fana tak nak la cerita sampai habis kan? Korang kena la tengok sendiri. Apa pun cerita ni boleh jadi pengubat duka korang sebab memang kelakar habis.

Fana bersama barisan blogger yang hadir memberikan sokongan

Cepat-cepat la serbu pawagam 14 Ogos 2014 ni tau untuk tonton filem komedi seram Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa. Korang akan puas hati. Fana bagi lima bintangggggg ! Memang best. Walaupun si Acey tu pakai macam pocong dan dia buat lawak tapi bagi fana mengerikan jugak la. Mungkin sebab effect mekap tu kot. Hahaha.

Apa pun, selamat menonton ! 


xoxo,
fanacheksaat

4 comments:

  1. Yezza! Memang terbaik kan citer ni.. Pandai MUA yang makeupkan Achey jadi hantu.. Kalau sis pun leh pengsan klu jumpa si 'pocong jadian' ni.. Tau2 tercangak depan pintu bawak burger.. Akakaka! Seram tapi lawak.. Lawak tapi seram.. Ha, acaner tu?😁
    Rosmiza Ali Official Blog™

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe. Tahu takpe. Bawak balik burger pulak tu. Eee, memang tak la fana. Seram + komedi memang terbaik lah!

      Delete
  2. yeayy nanti nak tengok lah...besnye dpt tgok freee ^________^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hai shiqin, nanti tengok la. Cerita ni best sangat ! Hehehe

      Delete

Dunia ini terlalu indah. Hargailah selagi masih bernafas. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...