TABUNG

10 August 2014

Kalau Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa

Assalamualaikummm..


"Apa yang kau akan buat kalau housemate kau mati dalam rumah sewa?"


Seramnya dengar soalan ni kan? Fana sendiri pernah hidup dengan menyewa rumah masa fana tengah belajar dulu (tak dulu sangat la, tahun lepas je pun). Apa yang fana tahu, bila kita tinggal satu rumah mesti la kita akan ambil tahu keadaan housemate kita kan? Takkan la sampai tak sedar dia meninggal. 

Tapi, kalau betul situasi ni jadi dekat fana, memang fana akan terbayang-bayang jugak la dua, tiga malam. Bukan apa, fana ni jenis yang penakut hantu. Tengok cerita hantu pun takut inikan pulak kalau hantu betul datang sergah!

Berbalik kepada soalan tadi, apa yang fana akan buat agaknya ya?

Fana rasa perkara pertama sebaik sahaja fana tahu kalau housemate fana meninggal dalam rumah sewa, fana akan cuba hubungi keluarga arwah la. Sebab keluarga merupakan orang paling penting dalam hidup seseorang. Cuba hubungi orang terdekat dengan arwah. Meninggal sebab apa? Mungkin dia sakit, kita tak tahu. Mungkin jugak dia meninggal kerana terlalu stress study. Ajal dan maut kan di tangan Allah.

Selepas hubungi keluarga, cuba hubungi pihak yang berkenaan memandangkan fana menuntut di UiTM, jadi fana mungkin akan laporkan kepada pihak UiTM juga sementara menunggu keluarga arwah sampai.

Macam mana pulak kalau dia meninggal dah dua hari tapi fana tak sedar pun yang dia dah meninggal?

Hmmm, ini scary. Sangat scary. Yelah, gila tak scary. Tinggal sebumbung dengan mayat kot! Okay, kalau perkara ni berlaku sekalipun, mesti akan ada rasa curiga kan kalau kita tak nampak dia dua tiga hari. Takpun ada bau tidak menyenangkan. Jadi, berbincang la baik-baik dengan housemate yang lain bagaimana hendak melaporkan perkara berkenaan. Jangan la ambik mayat tu pegi campak dalam semak pulak macam dalam drama tv tu kan? No, no. no. Kejam namanya tu.

Korang pulak macam mana? Apa yang korang akan buat? Haaa, ni yang fana nak bagitahu. Kalau korang merupakan seorang blogger, jom sertai contest yang dianjurkan oleh www.broframestone.com/ ni. Korang berpeluang memenangi sepasang tiket wayang filem "Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa" yang akan ditayangkan di pawagam pada 14 Ogos 2014.



Trailer Filem "Kawan Aku Mati Dalam Rumah Sewa"



xoxo,
fanacheksaat

2 comments:

  1. Hihihi...
    Nk kena bg ideaa ke.atau pe nk tiket tu..
    1)kena kol ambulan
    2)bg tau family si mati
    3)kol cik norfahana kita ajak teman kn skali.
    Kihkihkih

    ReplyDelete

Dunia ini terlalu indah. Hargailah selagi masih bernafas. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...