TABUNG

09 April 2015

RUMODA Grand Launching and Media Launch

Assalamualaikum...


23 Mac 2015
RUMODA, 
No. 3 Jalan Riong Bangsar, 59100 Kuala Lumpur


Hai semuaaaaa. Pernah tak masa kecik-kecik dulu korang idamkan nak 'berjalan kucing' sambil peragakan baju-baju rekaan pereka fesyen terkenal tanah air? Kalau korang perempuan, korang mesti pernah ada impian macam ni kan masa kecik-kecik dulu. Kadang-kadang bila pergi festival besar-besaran yang pasang muzik kuat tu korang pun acah-acah jalan ikut rentak muzik tu kan? Kan? Alaaa, jangan tipu la. Hahaha. 

Memandangkan cita-cita nak jadi model catwalk tak kesampaian dek tak cukup ketinggian, maka korang memilih jalan yang lebih selamat namun membahagiakan dengan menghadiri jemputan fashion show yang diadakan di sekitar Kuala Lumpur. Gituuuu. Tu sebenarnya apa yang jadi dekat fana la. Hahaha. Kau hingat kau siapa ha nak jadi model catwalk kununnnsss.





Baru-baru ni fana sangat berbesar hati menghadiri majlis pelancaran RUMODA yang terletak di Bangsar. Apa yang menarik perhatian fana, RUMODA ni diasaskan oleh adik-beradik. Mereka ni merupakan antara peniaga yang berjaya juga dan mempunyai beberapa buah kedai sekitar Kuala Lumpur. Namun begitu, perniagaan yang dijalankan mereka adalah berbeza-beza mengikut minat masing-masing. Atas dorongan ibu mereka, Puan Liza maka wujudlah butik RUMODA yang terletak di Bangsar.

RUMODA merupakan gabungan bahasa Indonesia dan Portugis dari perkataan Rumah dan Moda yang membawa maksud Rumah Fesyen. Dari situ, jelaslah tujuan RUMODA ditubuhkan kerana menggabungkan pelbagai jenama di bawah satu bumbung. Antara jenama-jenama yang dijual di butik RUMODA ialah :

- Kopi & XOXO
- Nora Danish
- Neng Geulis Hijab
- Leuniey Natasha
- Aisha Wong
- Fashion Cents by Dayah Bakar
- SHARA by Puteri Sarah Liyana
- Tudung Abu Dhabi
- Zareeth Zehra
- Themorata
- Malady Couture
- Yoda
- Jenna by OHP
- Lux Democrats
- Dhia Collection
- Salsabeela
- Suci by Yatt Hamzah
- D.H. Boutique by Danish Hassan
- ARSARA by Abby Nazri
- Pin by Natasha Malek
- Sheejab by Dr. Fatin Liyana dan Dr. Anwar Fazal



Pada mulanya idea mengenai RUMODA diketengahkan oleh tiga beradik ini Fazli Amri, Firdaus dan Fikri Hanis kepada ibu mereka, Puan Liza kerana Puan Liza mempunyai impian mengendalikan perniagaan bersama-sama anak-anak dan menantu beliau. Tanpa disangka akhirnya impian tersebut menjadi kenyataan setelah wujudnya RUMODA.



Lebih daripada 20 rekaan yang diperagakan oleh model-model profesional sewaktu majlis pelancaran ni. Rekaan-rekaan yang diperagakan ini boleh didapati di RUMODA dan yang pasti banyak lagi rekaan yang dijual di bawah satu bumbung. Seronoknya dapat shopping dalam rumah. Macam-macam ada dari tudung, baju, seluar sehinggalah aksesori.









Bukan pakaian wanita sahaja, pakaian lelaki pun ada jugak. Rekaan terbaru dari pereka fesyen terkenal, Anwar Faizal ini juga menarik perhatian tetamu dan media yang hadir. Memang ohsem gila weyyy! Model-model pun kacak belaka. Uhuk! Tersedak gula-gula kapas pulak dah.




Bergaya sungguh pereka fesyen kita, Anwar Faizal. Banyak lagi koleksi beliau yang diberi nama MONSIEUR. Kalau korang nak dapatkan koleksi daripada beliau, boleh la singgah di RUMODA atau berkunjung ke Instagram beliau (@anuarfms).


Antara tunjang utama RUMODA, abang dan adik, saudara Fazli dan Firdaus. Masing-masing punya kekuatan tersendiri dalam menjayakan RUMODA yang baru bertapak dalam industri fesyen ni. Kata saudara Fazli, tujuan utama mereka mengetengahkan konsep vendor ini dan memilih jenama-jenama yang sudah terkenal adalah kerana mereka ingin menaikkan nama RUMODA supaya dikenali ramai. Mungkin suatu hari nanti RUMODA bakal menghasilkan rekaan mereka sendiri. Siapa tahu? :)


Bergambar bersama Co-founder RUMODA, Encik Firdaus


Puteri Sarah Liyana, isteri kepada Syamsul Yusuf juga mempunyai jenama rekaannya yang tersendiri iaitu  SHARABYPSL. Kalau korang nak dapatkan pakaian jenama SHARAbyPSL ni boleh la datang RUMODA sekarang! Banyak sangat koleksi-koleksi yang cantik dan unik dari jenama tersebut.

With lovely Shiqin !


Sempat berjumpa dan bersembang dengan Anis Al-Idrus, buah hati pengarang jantung Sharnaaz Ahmad ni. Bukan je cantik tapi comel sangat orangnya. Anis selaku emcee event hari tu nampak sangat profesional. Fana kagum dengan bakat yang ada pada Anis. Fana ada syorkan Anis pergi casting sebagai pengacara televisyen memandangkan ramai pengacara tv sekarang ni yang cuma menjual muka, bukan bakat. 


Antara yang hadir pada majlis tersebut ialah Puan Aween owner Butik JelitaSara. Tengok dalam instagram cantik sangat Puan Aween ni. Jumpa depan-depan lagi la cantik. Macam pelakon tau Puan Aween ni. Muka familiar sangat. Tudung-tudung dari JelitaSara pun cecantek. Teringat pulak kawan fana si Aini yang join JS Queen Contest. Bila nak umum pemenang ni Puan Aween? Hehehe.  


Isteri Khairul Fahmi Apek ni pun apa kurangnya. Cantik dan comel je orangnya. Dengar khabar Leuniey mengandung lagi. Alhamdulillah. Tak lama lagi dapat la baby lagi. Jangan lupa, tudung dan skincare jenama Kayleena pun ada dijual di RUMODA. Siapa tak datang RUMODA ni memang rugi. Macam-macam ada.

Dahlia Shazwan, HLIVE
Suka tengok Dahlia sejak audition On Air dengan Pak Nil dulu. Memang sangat-sangat suka dengan muka blur dia pastu datang audition tanpa mekap and finally pak nil nampak bakat yang ada pada Dahlia. You go girl! Eh, RUMODA masuk Hlive okay. Gempak kan?









Kalau korang naik ke tingkat atas RUMODA pula, korang akan jumpa syurga tudung yang cantek-cantek. MasyaAllah, tudung-tudung dari Neng Geulis cantek-cantek belaka. Kebetulan sewaktu fana datang, ternampak model comel Farahanim Razak yang sedang ditemu bual dalam butik Neng Geulis. Segannya nak kacau, kalau tak dah tarik dah tangkap gambar. Geram sangat tengok die tuuuu. Amboi, biasaaaa dia ni.


Alang-alang dah sampai di Neng Geulis, apa lagi fana rembat la sehelai dua. Memang tak menyesal, jahitan kemas, tudung senang bentuk, material best, apa lagi? Semuanya fana suka la dengan tudung-tudung Neng Geulis. Kebetulan masa tu tengah buat GST Sale pulak. Alamak ai, lagi tak menentu la. Next time nak datang lagi borong tudung. Tunggguuuuuuuu.


"What if I fall? Oh, but my darling what if you fly?"


So yeahhh, semasa event tu fana ditemani oleh rakan blogger Shiqin Sunshine yang fana suka sangat ni! Hahaha. Shiqin ni bukan je blogger yang humble dan sopan tapi dia jugak boleh jadi kawan yang gila-gila jugak sebenarnya. Suka tau kawan dengan shiqin walaupun cuma beberapa kali je jumpa shiqin dekat event. Keep in touch okay? Oh ya, nice to meet meelda (tudung kuning) jugak. Mula-mula fana tak kenal pun gadis comel bermata bundar ni. Lepas stalk ig dia, OMGGGGGG! Rupanya meelda ni anak Mak Jah. Siapa yang minat gila dengan Forteen dia tahu la siapa Mak Jah tu. Hehehe. Oh sorry, fana dah tak minat Ariz Lufias dah. I dah move on. emmm



RUMODA

Instagram



xoxo,
fana

2 comments:

  1. Bestnya dpt join..huhu.. akak rindu nk pg event gini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fana lagi rindu dekat Kak Asyik. Terbanglah kemari.

      Delete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...