TABUNG

13 December 2011

:: Bittersweet as a student :) ::

Assalamualaikum..




Hye korang !

Sorry sebab dah berapa hari aku tak update belog. Bukan makan hati atau makan jantung tapi aku sangat busy. Yes ! As a U student I should be a busy girl. Orang paling busy dalam dunia i thought ! Huh! Tapi my aunt said aku kena kuat face semua ni sebab sekarang mungkin agak stress but bila aku dah masuk alam pekerjaan nanti aku akan rindu stress yang ada skarang ni. Perhaps! 



Masa aku sekolah rendah dulu aku pandang tinggi gila dekat orang yang masuk U. Tak la aku pandang diorang dengan keadaan yang mendongak tapi aku solute gila la diorang yang masuk U. Bagi aku orang yang sangat bijak je yang layak masuk U. Tu masa aku sekolah rendah dulu. Pemikiran masih belum masak ! HAHA



And now, aku sendiri bergelar budak U kott !! Aku pandang tinggi tak kat diri aku sendiri ? Aku mendongak tak bila tengok myself ?



Persoalan-persoalan yang aku rasa tak de sape pun dapat jawab kot. Maybe aku kena tanya lecturer aku atau cikgu BM aku masa Form Six dulu. =="



Aku dapat rasa kemanisan bila jadi budak U. Antaranya :

1) Aku dapat jawab dengan penuh lagak bila orang tanya. Contoh macam ni.

" Belajar lagi ke dik? ", Makcik Joyah bertanya.

Dengan penuh perasaan berlagak aku jawab " Sekarang tengah buat DEGREE makcik, kat UiTM " .

Poyo tak ? Sumpah poyo. Aku peduli ape. Memang betol pun. Aku tak menipu taw. HAHA.




2) Aku dapat pegang duit banyak-banyak tanpa perlu kerja. Sebab ayah aku merupakan BANK aku yang segera. Beliau lah yang jadi loan aku. HAHA. Tiap-tiap bulan masukkan duit bila aku call bagitaw duit habis. ;)) Aku memang terkenal dengan gelaran tukang peghabihh duit !!



Tapi dalam kemanisan harus ade kepahitan. Puihh !





Antaranya :

1) Assignment berlambak macam gunung ! Memang tak dinafikan lebih-lebih lagi bila da nak Final ni. Macam-macam yang kena submit. Haish! Rindu cikgu-cikgu. Lecturer tak macam cikgu. Betol ape yang cikgu-cikgu pernah cakap dulu. :(



2) Banyak masalah !! Yang ni paling WORST ! Sebab aku tak taw macam mana nak handle masalah dalam masa yang sama aku sangat stress dengan assignment. Haish! Bukan la nak jadi manusia yang tak reti brsyukur tapi aku tak kuat kot nak handle benda ni. Dugaan.



So, aku harap sangat korang yang bakal melangkah ke alam Universiti supaya persiapkan mental korang. Tu yang paling penting. Kalau korang tak ready mentally, korang akan jadi macam aku sekarang.





One more thing, aku mintak korang hargai la zaman yang korang lalui sekarang. Kalau korang masih bersekolah, hargai semua yang ada sekeliling korang termasuk meja korang yang dalam kelas tu ok?





p/s : Selamat tinggal buat lecturer Office Automation kami yang bakal meninggalkan kampus Perak. Hope anda berjaya di kampus baru. We will miss ue. :( 

No comments:

Post a Comment

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...