TABUNG

24 May 2015

Monster Crazy Crunchy Sedap Sangat Ke?

Assalamualaikumm,


[Food Review]
Monster's Crazy Crunchy (MCC)
Rainbow Bubble Rice
RM 7 / jar


Omputih kata "Life is too short to live it without chocolate". Fana setujuuuu sangat. Bukan apa, dulu masa kecik-kecik tak pernah perasan pun pasal benda ni. Tapi bila dah besar ni baru perasan yang coklat ni ada kuasa untuk menyembuhkan hati yang sedang luka, jiwa yang sedang patah dan mampu menghilangkan tekanan jiwa dan perasan. Eh, betul ke?


Jadi, disebabkan fakta-fakta tersebut, ramai pengusaha-pengusaha makanan yang ada di Malaysia memilih untuk mempelbagaikan coklat daripada coklat bar, coklat celup dan sekarang coklat jar! Memang kreatif pengusaha-pengusaha makanan di Malaysia ni. Fana salute !


Coklat jar yang tengah femes di abad ni tak lain tak bukan jatuh kepada Monster's Crazy Crunchy. Ramai yang tengah sibuk bisik sana sini pasal coklat dalam jar bersama bertih-bertih warna warni halus dan rangup ni. Lepas fana rasa sendiri, sesuap, dua suap, dan suapan yang ketiga, fana memang tak mampu nak berhenti. Sedapppp sangat. 




Untuk korang yang pertama kali untuk try makan coklat dalam jar macam ni, korang kena tahu ada beberapa step untuk makan dia. Kira macam cara makan coklat dalam jar la. First, korang kena sediakan satu bekas yang berisi air panas. Lepastu masukkan balang Monster's Crazy Crunchy dalam bekas tu secara terbalik. Maksudnya penutup direndam ke dalam air panas tu. Tunggu la dalam 1 minit lepastu korang dah boleh nikmati kelazatan Monster's Crazy Crunchy.

Sumpah, sedap gila !

Kalau sebelum ni mungkin ramai yang dah cuba pelbagaikan coklat dalam jar ni, tapi Monster's Crazy Crunchy cuba mengimbau kembali zaman kanak-kanak kita dulu, sewaktu membeli snek yang dulunya selalu dijual di bai-bai roti. Hahaha. Menangis hentak kaki kalau tak dapat. Alahai, cepatnya masa berlalu. Dah tua dah. Dulunya nyam-nyam dah bertukar dalam balang kaca. Taraaaa, Monster's Crazy Crunchy. Hehehe


Masa Monster's Crazy Crunchy sampai je kat rumah, semua orang macam tak sabar nak rendam sebab nak makan sangat-sangat. Adik-adik dengan kakak fana pun usha je balang kaca ni. Fana tak pasti la ada jin ke apa dalam tu sampai diorang tak lepas pun mata dok pandang jeling ke balang kaca berisi bubble warna-warni pastu ada coklat kat atas tu.


Lepas je fana tangkap gambar ni untuk diletakkan di dalam blog, tahu apa yang jadi? Licin. Fana tak puas makan sebalang. Fana nak lagiii! Kitorang semua dah plan nak beli satu kotak nak bawak balik kampung raya nanti. Percaya tak? Bukak puasa makan Monster's Crazy Crunchy, sahur makan Monster's Crazy Crunchy. Memang ceria sentiasa je la hidup ni nak oi.


Apa yang boleh fana simpulkan, Monster's Crazy Crunchy ni bukan je sedap, tak muak, tak manis sangat, dan jugak memang sesuai dimakan bila-bila masa. Macam ada sesuatu yang tak lengkap bila tak makan benda alah comel dan sedap ni. Bila coklat dia meleleh, mengancam nyawa-nyawa semut yang datang singgah kat balang. Memang dipijak-pijak. Tak bagi peluang langsung.


Begitulah penangan Monster's Crazy Crunchy ni. Kalau boleh setiap hari celik mata je nak makan. Sedap sangat. Korang patut cuba. Tak tahu nak cerita macam mana tahap kesedapan dia. Bubble yang warna warni tu rangup lepastu bila masuk mulut, blend sekali dengan coklat yang cair tu, memang UMMPPHHH !

Jom la ramai-ramai kita beli sekotak dengan tauke MCC ni. Hahaha. Siap boleh jual kat jiran sebelah lagi. Beli sekotak ni bukannya apa sebab takut berebut dengan adik beradik yang lain. Nanti kang ada jugak yang pergi cari batu belah batu bertangkup sebab kempunan makan MCC. Jom borong sekotak ! Agak-agak berapa ya kalau beli sekotak terus. Yang fana tahu buat masa ni satu balang cuma RM7 sahaja. Betul-betul murahhhhh. Harga kasih sayang betul.


Untuk hilangkan kempunan sila follow Instagram Monster's Crazy Crunchy : 

Untuk order boleh contact abam sado di :
013-8890044




xoxo,
fana


No comments:

Post a Comment

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...