TABUNG

17 November 2014

Saraya Zahret Styling Event Workshop

Assalamualaikumm..



"Style is a way to say who you are without having to speak".

Setiap wanita itu diciptakan dengan rupa paras yang amat cantik. Apabila ditambah dengan perwatakannya, cara dia menggayakan dirinya dan bagaimana dia berhias, itu yang akan menonjolkan kecantikannya. Masing-masing mempunyai cara untuk menambat mata yang sedang melihat. 


Baru-baru ni fana dijemput oleh penganjur The Arising of Styling Event Workshop for Saraya Zahret iaitu Dynamigue sebagai blogger untuk berkongsi sedikit mengenai event tersebut. Dynamigue mempunyai krew yang sangat cemerlang dalam menjayakan sesuatu event. Mereka sangat gigih bagi memastikan sesuatu event yang dikendalikan oleh mereka berjalan dengan lancar. Tahniah buat team Dynamigue dan Zavari Solutions.

Sedikit info mengenai Dynamigue.

Merupakan satu team event management yang menjalankan bussines melalui internet. Baru sahaja ditubuhkan dan pengasasnya yang cantik molek merupakan pemenang Wajah Sheikha Hub iaitu Syahira Shaharudin atau fana kenal beliau sebagai Syira. Dynamigue diwujudkan bagi membantu butik-butik fesyen di luar sana untuk mengetengahkan jenama dengan mengadakan event seperti styling session workshop. Bukan itu sahaja, niat murni mereka juga ingin membantu butik yang masih baru supaya membina nama setanding dengan butik-butik lain. Salah satu misi mereka ialah untuk mendekatkan lagi hubungan antara pelanggan dan pengusaha butik-butik yang ada. Kalau ada yang berminat untuk menjemput mereka untuk handle event, boleh contact Syira melalui email (syira@zavarisolutions.com). 

--------------------------------------

Saraya Zahret - The Arising Of Styling Event Workshop
Butik Saraya Zahret, Busana @ Menara MARA
31 Oktober 2014
Anjuran : Dynamigue

---------------------------------------

Workshop yang berlangsung selama 2 jam tu dihadiri oleh lebih kurang 30 orang peminat setia jenama Saraya Zahret. Owner Saraya Zahret sendiri yang turun padang tau. Puan Suri dah banyak berusaha untuk menaikkan jenama Saraya Zahret. Tak sangka sebenarnya ramai pengikut Saraya Zahret ni atau lebih senang digelar Zahret Gal oleh team Saraya Zahret sendiri.

Alhamdulillah, banyak ilmu yang dikongsikan oleh pihak penganjur dan Saraya Zahret. Sedikit sebanyak ianya dapat membantu ramai wanita muslimah di luar sana untuk menggayakan tudung dengan lebih kreatif namun masih menjaga batasan. 


Lebih kurang 10 gaya tudung yang ditunjukkan oleh Profesional Stylist saudari Amalina Nizam semasa workshop berlangsung. Gaya yang ditunjukkan pun bagi fana sangat mudah dan cepat. Takde la nak bersiap lama-lama setiap kali nak keluar. Ditambah pulak dengan koleksi tudung oleh Saraya Zahret ni, memang vogue da vas la ceghitanyaaa! Terkesima semua tetamu yang hadir. Masing-masing macam bagi reaksi,

"Alah, kacang je!!! Apesal la aku tak terfikir pun nak buat style cenggini?". Sambil tepuk dahi.

"Wow, cantik la, nak kena try ni!". Sambil urut-urut dagu

"Seriously? Asal senang sangat? Kalau tahu dari dulu lagi dah pakai cemni dah". Sambil tepuk tangan lepastu tepuk peha kawan sebelah.

Ada jugak yang masih kurang confident dengan diri sendiri.

"Saya pipi tembam, model pipi cengkung, muka runcing boleh la."

Sebenarnya, tembam, comel, debab, montel ke apa semua pun boleh nak gayakan. Ada cara untuk sorokkan bahagian-bahagian yang kurang disenangi tu. Satu tips yang saudari Amalina kongsikan ialah, tarik sedikit shawl bahagian tepi muka tu kedepan bagi memberikan effect pipi tak berapa nak tembam. Hahaha. Fana kena cuba lepas ni. Fana pun salah seorang geng pipi tembam gak ni. Haish!



Tak ketinggalan, Puan Suri yang merupakan pengasas butik Saraya Zahret pun berbesar hati untuk kongsikan style shawl dua lapis macam yang beliau pakai tu. Memang cantik untuk event-event tertentu. Gabungan warna yang menarik dapat memberikan sentuhan ajaib pada style kita.



Selesai je sesi hijab styling tadi, Puan Suri membuat kejutan dengan mencabar tetamu yang hadir untuk ajak pasangan masing-masing mencuba sendiri style yang ditunjukkan Puan Suri tadi. Ramai betul yang excited nak join ni. Puan Suri siap tawarkan 50% diskaun untuk pasangan yang mampu menghasilkan style yang paling kreatif.


Masing-masing kemain lagi tau sporting nak join. So, masa yang diberikan 15 minit. Semua bersungguh-sungguh mencipta style masing-masing dengan tudung yang disponsor oleh Saraya Zahret. Semua tudung Saraya Zahret ada keunikannya yang tersendiri. Fana pun dah jatuh cinta dengan salah satu koleksi mereka iaitu Shawl Winchester. Hai, kena pergi butik Saraya Zahret lagi la lepas ni. Beli warna lain pulak. Hehehe



Habis je pertandingan style paling kreatif tu, ada kejutan lagi ! Tak sangka hebat betul team Dynamigue buat kejutan ni. Fana ingat workshop kali ni cuma untuk sesi penggayaaan hijab je, rupanya ada fashion show jugak. Seronoknyaaaa. 


Model-model menggayakan koleksi dari butik Saraya Zahret. Banyak sangat koleksi baju-baju kasual dan busana muslimah yang cantik, sophisticated, dan elegant yang dijual di Saraya Zahret ni. Kiranya semua bawah satu bumbung lah! Eh, fana dah cerita dah hari tu. Siapa belum baca boleh baca kat sini, SARAYA ZAHRET


Hari tu fana tak sempat nak kebas semua candies yang ada kat candy buffet ni tau Cecomel sangat! Sabar aje la. Kalau tahu fana dah masukkan semua dalam handbag. Hihihi. Comel betul candy buffet ni kan? Good job sangat tau team Dynamigue ni. Macam comel la bila lepas habis tengok model-model cuns semua catwalk pastu pekena pulak marshmellow and jelly candy yang manis ni, awesome!




Jadi, inilah model-model yang telah pun menjayakan fashion show tadi. Cecantik kan? Terpesona fana melihatnya. Hihihi. Oh, model-model bergambar dengan Puan Suri. Fana yakin Puan Suri berbangga dengan Saraya Zahret sebab nama yang cukup gah, koleksi pakaian dan tudung yang cukup memikat hati, apa lagi? Ha, yang penting Saraya Zahret dah ada di beberapa lokasi iaitu Kota Damansara, Shah Alam, Bangi, Seremban 2, dan Busana Mara. Keep it up! 

Hari tu jugak semua tetamu dihadiahkan sehelai tudung dan fana dapat Winchester Shawl!!!! Ohemgeeeee. Fana happy gila. Pastu dapat warna feveret pulak tu, dusty pink! Okay2, jangan excited sangat fana. Hahaha. Sabar okay. Nanti kita pergi outlet Seremban 2 pulak ye, dengar cerita outlet sana besar. Hehehe. Okay la, so fana habiskan entri pasal workshop ni dengan tayang sikit selfie fana menggayakan shawl dari Saraya Zahret. Ehem, winchester tau. Siapa belum ada pergi beli sekarang. Hahaha


Terima kasih Saraya Zahret sebab sudi jemput fana ke Styling Event Workshop ni. Fana enjoy sangat dengan workshop yang dianjurkan ni. 2 jam rasa macam sekejap sangat. Next time buat lama sikit eh. Hehehe. Oh ya, tahniah juga buat team Dynamigue sebab dah anjurkan event yang sangat sempoi dan berguna buat perempuan macam fana yang bertudung ni. Good luck for your next event! 


p/s : bateri kamera habis jadi tak banyak sangat gambar yang sempat diambil. Gambar fana masa event tu pun takde. :(


Sudi-sudilah untuk follow Instagram Dynamigue dan Saraya Zahret



xoxo
fana

2 comments:

  1. ruginya xdpt nk join aritu..huhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. InshaAllah, next time diorang mesti invite lagi. Dengar kata nak buat kat outlet shah alam pulak nanti. Boleh la kak asyik pegi. Hehhee

      Delete

Komen yang murnin-murni je tau!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...